sobota, 23 lutego 2013

Ratujemy wypadające włosy

Witajcie,
Od pewnego czasu zaczęłam tracić włosy. Znajdywałam je m.in. na poduszce, fotelu w samochodzie, ubraniach, i w wielu innych miejscach. Podobne normalne jest, że codziennie wypada nam około 100 włosów. Jednak w moim przypadku liczba ta jest praktycznie podwojona, a po umyciu, jeszcze większa. Zaczęłam intensywnie szukać informacji na ten temat.
I tak dowiedziałam się wielu przydatnych informacji, którymi chciałabym się z Wami podzielić:

Dlaczego włosy wypadają? :
Włosy tracimy na wskutek uszkodzeń mechanicznych, które powstają np. na wskutek wiązania włosów ciasną gumką, używanie suszarki, prostownicy, lokówki itp. przyrządów.
Innymi przyczynami są choroby skóry takie jak : grzybica skóry głowy, łuszczyca, łojotokowe zapalenie skóry. 
Niedobór estrogenów powstały na wskutek m.in. urodzenia dziecka, odstawienia tabletek antykoncepcyjnych może być przyczyną utraty włosów. 
Nieodpowiednia dieta.
Stres także jest przyczyną wypadania włosów.!

Sposoby na wypadanie włosów :
Metoda nr 1 :
Wcieranie w skórę głowy oliwę z oliwek.

Metoda nr 2 :
Zagotuj szklankę wody, dodaj łyżeczkę gorczycy i gotuj całość przez 5 minut. Gdy mikstura wystygnie, wypij ją.

Metoda nr 3 :
Wmasuj w skórę głowy żółtko, odczekaj godzinę, a następnie spłucz.
 
Jak jeszcze ratować włosy? :
Przede wszystkim rezygnujemy z przegrzewania włosów.
Ograniczamy użycie żelów, lakierów do włosów.
Dietę wzbogacamy o witaminy : A, B,E
Stosujemy szampony, odżywki przeciw łysieniu.
Robimy sobie masaż głowy, który dobrze wpływa na jej ukrwienie.
Gdy problem nie minie udajemy się do dermatologa.

Pozdrawiam. ;*

17 komentarzy:

  1. ciekawe rady ;))
    musze wyprobowac ta z oliwą z oliwek

    OdpowiedzUsuń
  2. Trzeba uważać z tym masażem głowy, bo czytałam, że nie nadaje się dla osób z tendencją do przetłuszczania się włosów-wmaga łojotok ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też mam z tym problem. Na szczęście maska z BioVaxa mi pomaga :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie miałam jeszcze okazji poznać tej maski, przy najbliższej wizycie w sklepie - poszukam.;)

      Usuń
  4. Tak, masaż w odpowiedniej ilości pomaga na wypadanie włosów - wzmacnia cebulki i skórę głowy. Jeśli jednak ktoś przesadzi, masaż pobudzi zwiększenie produkcji łojotoku :)
    ale notka bardzo dobra :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Płukanka z kawy jest dobra na porost włosów :) ale nie polecam blondynkom :(
    Świetna notka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie słyszałam jeszcze o takim sposobie, dziękuję bardzo za informacje.;)

      Usuń
  6. o tym żółtku nie miałam pojęcia...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też dowiedziałam się stosunkowo niedawno, może cudów nie ma, ale włosy są bardziej wzmocnione.

      Usuń
  7. bardzo ciekawa i przydatna notka.polecam olejek rycynowy i lopianowy na wlosy ;)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Gdzieś czytałam, że maski z wykorzystaniem siemienia lnianego (domowej roboty kosmetyki) mają cudowny wpływ na czuprynę. Może warto poszukać informacji na ten temat?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie słyszałam jeszcze o tym, dziękuję bardzo za informację.;)

      Usuń
  9. niestety też mam z tym problem ;)
    Świetny blog :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za odwiedziny mojego bloga, oraz za pozostawione komentarze.
Każdy komentarz czytam z uwagą i zawsze odwiedzam autora.
<3